Nazca lines en Cuzco, of is het Cusco ... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Mark Maite - WaarBenJij.nu Nazca lines en Cuzco, of is het Cusco ... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Mark Maite - WaarBenJij.nu

Nazca lines en Cuzco, of is het Cusco ...

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

02 Oktober 2010 | Peru, Cuzco

Een dag later dan gepland, alsnog naar Nazca en Cuzco afgereist. Een dag later omdat het erg gezellig was in het hostel, er weer een BBQ werd georganiseerd en dit hostel wel een zwembad had :).

Hier in Cuzco de eerste regen gezien en ook de nachten zijn koud hier!

De reis naar Nazca was met een van de goedkopere bussen hier. Met 4 man gingen we, goed gewaarschuwd, op weg in de drukke krappe bus.

Omdat mijn tas te dik of de zitplaats te krap was. Kon ik de tas niet tussen mijn benen plaatsen maar moest ik hem 3 uur op schoot houden. Achteraf maar goed ook. Een van de andere had zijn tas wel tussen zijn benen klem op de grond staan en hoe waakzaam ook, het is toch iemand gelukt om onder de zitting door te kruipen, drie lagen van de tas door te snijden om alles wat hij kon gebruiken mee te nemen. Al het geld uit verschillende vakjes was weg, maar gelukkig heeft hij wel zijn paspoort e.d. laten zitten.

De avond ervoor was hij nog enthousiast aan het vertellen dat het reizen prima ging en niet heel onveilig was. In 7 maanden nog geen probleem gehad!

Volgende keer niet vergeten af te kloppen maat!

Maargoed, het was maar geld gelukkig. Na de vlucht over de Nazca lines hebben we mogen genieten van de bureaucratische politie alhier. Om aangifte te doen, moet je toch wel wat tijd uittrekken hoor!

Papiertje ophalen hier (20 min wachten) stempeltje daar. Dan weer terug naar politiebureau, om dan te horen dat er ook een kopie nodig is en er geen kopieer apparaat in het bureau is. Enz enz... Gelukkig hadden we alle tijd :).

De Nazca lines waren zeker de moeite waard om te zien. Om goede foto's te maken, ging het vliegtuigje ombeurten zo ver mogelijk naar links en rechts hangen. Al dat op en neer geschommel en de tubulentie samen, maakte het nog een misselijkmakend tochtje! (Of zou het komen dat de BBQ de avond ervoor all you can eat en (vooral) drink was...)

Gelukkig kon iedereen alles binnen houden. Ook de foto's zijn beter dan verwacht! Door het zonlicht was het moeilijk te zien wat in beeld was, en uitgezoomd was alles wel erg klein, maar ingezoomd bijna niet te positioneren. Het koste wat tijd om elke foto af te scannen op wat lijntjes in ieder geval! Maar 50 van de 300 oid waren bruikbaar, zie de mooiste hieronder toegevoegd!

Van Nazca naar Cuzco toch maar de bus van Cruz del Sur gepakt, een uitstekende maatschappij met superb stoelen waar je zo ongeveer languit in kan gaan liggen! Wel relaxed als je 14 uur in de bus moet zitten.

Helaas was de weg bergop nogal slingerig en is de rijstijl hier uh, laat ik zeggen, wat anders dan in Nederland met wat meer remtesten zeg maar... Gelukkig was elke test succesvol, maar lekker slapen is dan wat moeilijker!

Morgen ga ik naar mijn Gastgezin. Ongeveer 20 minuutjes lopen van school. Kan ik dus alvast gaan trainen voor de Inca Trail!

Hieronder de beschrijving van het gezin, meer weet ik ook nog niet:

"De familie bestaat uit moeder Juana Evelia (huisvrouw) en haar dochter Cinthia van 26 en Evelia (6). Ze hebben 1 hondje genaamd Pituco. De familie houdt van wandelen, koken en bordspellen. Ze kijken er naar uit je te mogen ontmoeten in Cusco!"

Vanavond ga ik eten met Alex, een man uit Wales die hier in Cusco woont en werkt en die mijn zus (Elles) heeft leren kennen tijdens haar backpack reis door India en Nepal.

Voor nu even skypen met mijn Nederland en heel veel muziek uitwisselen met een Nederlander die ik gisteren tegen kwam toen ik de bus uit stapte en hem voorstelden samen een taxi naar dit hostel (Loki) te nemen. Loki zou een party hostel moeten zijn, maar vanwege de verkiezingen dit weekend mag in het hele land geen alcohol worden geschonken!! :(

;)

Liefs,

Mark

  • 02 Oktober 2010 - 17:19

    Isabelle Van Heck:

    Heeej ik zie oppeens jouw blog er tussen staan wat grappig! Is Andries bestolen? wat klote!
    Heb je al facebook aangemaakt? Misschien tot in Cusco!
    Groetjes Isabelle (van het hostel in huacachina).
    Mijn blog is trouwens heckie.waarbenjij.nu
    X
    P.S. Ik ben ziek! boehoesnik

  • 04 Oktober 2010 - 13:22

    Willem:

    Hey Mark,

    Kon er helaas niet bij zijn met je afscheidsfeestje, maar toch nog veel plezier gewenst.
    Toch nog een meevaller dat jij niet bent bestolen. (Altijd positief blijven)

    Groeten uit Ommel,

    Willem

    P.S. Ik zie dat je 1 Maart al weer terug bent? Dan kun je toch mooi nog mee op wintersport? Neem je Cinthia dan ook mee? :-P

  • 04 Oktober 2010 - 15:02

    Kris:

    leuk verhaal Mark, ik kijk uit naar de rest. Veel plezier bij je gastgezin en let goed op je tas :)

  • 04 Oktober 2010 - 17:53

    Kaat:

    klinkt leuk die vlucht!! echt iets voor mij;)
    gave foto's!! zo kunnen we in nederland ook meegenieten van je reis.

    ik heb je weer een mail gestuurd dus als je tijd hebt ff checken!!!!

    xx

  • 04 Oktober 2010 - 20:28

    Carst:

    Heej Willem, jij ook hier? Hoe gaat het?

  • 05 Oktober 2010 - 16:50

    Anton:

    Foto's van de dochter aub! Die van 26 dan!

  • 05 Oktober 2010 - 17:25

    Mialenssen:

    Ha mark

    Je hebt je avontuur weer beleefd.Succes in de schoolbanken je gast gezin.Mam.

  • 05 Oktober 2010 - 21:05

    Patrick:

    Hej Mark, avondtuurlijk is het wel zo te lezen. Gaaf die nazca lines.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Welkom op mijn blog!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 66390

Voorgaande reizen:

31 Oktober 1980 - 31 December 2020

Overige bezochte landen

03 November 2015 - 28 November 2015

Argentinië en Chili

29 December 2014 - 13 Januari 2014

Zuid-Afrika, Swaziland en Lesotho

07 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Vietnam en Laos

23 September 2010 - 09 April 2011

Zuid-Amerika

11 November 2008 - 19 November 2008

Egypte

10 September 2007 - 26 September 2007

Noorwegen

09 Januari 2006 - 11 Februari 2006

Ecuador

17 Februari 2004 - 07 November 2004

Australie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: