Veilig aangekomen!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Mark Maite - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Mark Maite - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen!!

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

11 Januari 2006 | Ecuador, Quito

Hola mi amigos y familia

Soy en Ecuador y esta moi bien! Quito esta una Siodad grande en nu ga ik toch maar verder in het Nederlands. Alles gaat prima hier, overal veilig geland, geen last van avionlag, misselijkheid of hoogteziekte. Robbert was wel erg moe de eerste dag en dus hebben we het rustig aan gedaan.

Het spaans gaat op zich beter dan ik had verwacht. In het vliegtuig zat ik naast een Ecuadoriaan die maar niet begreep dat hij langzaam moest praten om mij iets duidelijk te maken. Dus dat was een beetje een lastig begin waardoor ik het allemaal minder hoopvol tegenmoet begon te zien. Maar gelukkig gaat het steeds beter en weet ik nu hoe je moet vragen of iemand wat langzamer wil praten.

De meeste mensen begrijpen, in tegenstelling tot mijn buurman in het vliegtuig, wel dat moeilijk kijken een teken is dat ik ze niet kan volgen... En dat gaat me goed af (het niet volgen en dus moeilijk kijken). De weg vragen, wat simpele boodschapjes doen enzo dat lukt steeds beter alleen soms sta ik nog wel met mijn mond vol tanden. Vooral toen ik hier een pak aan het kopen ging voor de bruiloft van Niek en Tania. Wat is een pak, een blouse, een stropdas, ect ect... veel wijzen, langzaam aandoen, twijfelend kijken en alles wordt bij elkaar gezocht voor een steeds betere prijs.

Uiteindelijk is dat prima gelukt maar het heeft wel wat voeten in aarde gehad om een plek te vinden waar ze iets fatsoenlijks verkochten. En natuurlijk waren er, nadat ik mijn pak op zak had, ineens overal winkels die pakken verkopen... Het zal ook eens een keer niet!

Ik heb op het moment wel een beetje moeite om mijn koppie er goed bij te houden. In het vliegtuig mijn Ordina petje laten liggen en in de taxi hier maakte ik het helemaal spannend... liet ik zo mijn net nieuwe pak liggen! Nadat Robbert (die voorin zat en aan het betalen was) de deur al dichtgegooid had, zag hij het nog op de achterbank liggen. De taxi reed al aan en ik begon er dus als Mister Bean op me lompe bergschoenen achteraan te hollen. Gelukkig begon een andere taxi flink te toeten en raar te rijden waardoor de beste man stopte. Phiew....! Toen had ik het opeens wel erg warm.

Voor de rest valt de temperatuur nog wel mee, tussen de 15 en 25 graden schommelt het de gehele dag door, vaak bewolkt, dan weer zon en vandaag zelfs even hagel gehad. Maar toen zaten we lekker te eten dus het was wel een leuk gezicht.

Robbert en ik zijn nu bij Marco, de andere (oudste) broer van Niek die al twee jaar in Ecuador woont. Morgen gaan we het oude centrum van Quito bekijken en overmorgen vertrekken we naar Cuenca om zaterdag dus op de bruiloft aanwezig te zijn.

Daarna zal ik wel weer een keer ergens een cafeetje vinden om mijn verhaal verder te doen. Helaas merk ik op dat het weer hele lappen worden. Sorry!! Maar het schrijven is ook veel werk! Gelukkig zijn ze vergeten om de letters ook door elkaar te gooien. Alle overige tekens staan wel totaal anders, wat wel een beetje irritant is.

Dat wassie voor vandaag, gegroet,

Mark

  • 16 Januari 2006 - 16:23

    Mama Mia:

    Mooi verhaal Mark, maar blijf opletten zodat je toch nog wat terug mee naar huis brengt.
    leuke bruiloft gehad?
    ben benieuwd naar je volgende bericht, en waar de reis verder gaat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Welkom op mijn blog!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 66425

Voorgaande reizen:

31 Oktober 1980 - 31 December 2020

Overige bezochte landen

03 November 2015 - 28 November 2015

Argentinië en Chili

29 December 2014 - 13 Januari 2014

Zuid-Afrika, Swaziland en Lesotho

07 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Vietnam en Laos

23 September 2010 - 09 April 2011

Zuid-Amerika

11 November 2008 - 19 November 2008

Egypte

10 September 2007 - 26 September 2007

Noorwegen

09 Januari 2006 - 11 Februari 2006

Ecuador

17 Februari 2004 - 07 November 2004

Australie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: