(09/03) De Grand Prix, en meer?... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mark Maite - WaarBenJij.nu (09/03) De Grand Prix, en meer?... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mark Maite - WaarBenJij.nu

(09/03) De Grand Prix, en meer?...

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

09 Maart 2004 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

hier zijn we weer, ff kijken waneer mijn vorige E-mail was maar voor mijn gevoel is het alweer weken geleden. Volgens mij zou ik gaan vissen en dat heb ik dan ook niet gedaan. was blijkbaar duurder dan mijn bijna-mede-vissers hadden verwacht. Maargoed, genoeg andere dingen meegemaakt. Even denken waar te beginnen.
 
Omdat ik een beetje overhaast vanuit Sydney naar Melbourne ben gegaan om zeker van een slaapplaats te zijn heb ik geen tussenstops gemaakt met de Oz-experience. Achteraf erg jammer want de reis door dit gebied was erg mooi. De twee tussenstops in Canberra en weetikhoedatkleineplaatsjeheet waren wel erg leuk. Als ik had geweten dat het vrij makkelijk was een slaapplaats en GP-ticket te hebben was ik hier wat langer gebleven.
 
Maargoed ook het backpackers leven moet je leren, komt allemaal goed. Ik heb nu nog 1.5 maand voordat ik terug in Sydney moet zijn voor mijn cursusje oz-cowboy spelen. en in die tijd wil ik 2 of 3 dingen gedaan hebben. Great ocean road, Kangaroo Island en misschien nog naar Alice Springs naar Ayers rock/Uluru. Het heilige centrum van de Aboriginals naar het schijnt. De komende 2 dagen moet ik ff uitzoeken hoe dit alles precies moet gaan verlopen.
 
Tijd is dus niet het probleem, dus is het een mooie gelegenheid om nu ergens 3 weekjes aan het werk proberen te komen. Heb al wat adressen en telefoonnummers dus Mark kan aan het regelen gaan. En ik kan het ook wel weer gebruiken, leuke afwisseling, 3 weekjes echt vakantie gehad en mijn bankrekening (die ik nog moet gaan checken dadelijk :( zal het ook wel kunnen waarderen. Leven in de stad met al haar verleidingen is toch wat duurder dan verwacht. Maar (beetje paradoxaal?) daar had ik toch wel rekening mee gehouden.
 
De GP was echt super, alleen een beetje druk. In het begin dacht ik echt dat we onmogelijk een goed plaatsje zouden kunnen bemachtingen omdat deze al bezet waren door de freaks die er vanaf 6 uur 's morgens liggen te wachten. Sebastian en Bob hebben zich nog ergens tussenkunnen frotten. Rob en ik zijn ergens anders gaan staan met wat minder zicht (toen iedereen ging staan :S) maar toen we na de eerste paar rondjes zijn gaan rondlopen hebben we echt op hele mooie plaatsen gestaan waar we alles van alle kanten hebben gezien... en gehoord... damn. De race zelf hebben we niet echt kunnen volgen omdat je niet overal op de 'big-screens' kunt kijken. Wel was het aardig van de organisatie om overal speakers neer te hangen met wat commentaar erbij. Waarschijnlijk waren ze vergeten dat we het over de GP hebben waar er iets van horen onmogelijk is aangezien die wagens toch wat meer kabaal maken. Ongelofelijk wat een geluid daar uitkomt. Ik stond met oordopjes op ong. 3 meter van de baan waar ze met 200+ (dus nog lang nie max) voorbij kwamen en dat is al echt niet uit te houden, kippenvel!
 
Zelfs in het midden van het albert park, op de waggelbrug over het albert-park lake (verwacht dat de naam zo is, hier doen ze nie moeilijk) kun je elkaar amper fatsoenlijk verstaan. Heerlijk, voor 2 uurtjes dan.
 
Zaterdag tijdens de kwalificatie was het echt belachelijk heet terwijl het smorgens nog begon te regenen. Mark neemt zijn pet enz dus niet mee en is dus mooi verbrand. Niet zo fijn. Zondag was ik wel overal op voorbereid, helaas dat het dan de hele dag bewolkt is. Maar geen regen gehad, dus mag niet klagen.
 
Donderdag ben ik alleen naar het park geweest. Heb me er de hele dag prima kunnen vermaken met al het moois wat er te zien is. Auto's moters, vogels en de zogenaamde poezen uit de pits :)
 
Ook de gilette-stand was wel geinig. Heb een leuke beurt gekregen van een mooie dame (we hebben het over Gilette = scheren, en ja, gewoon mijn nek, wangen enzo, geez wat denken jullie). En daarna nog een lekker verfrssende? massage. Ik hoop dat Raymond de foto's goed ontvangen en bewaard! heeft want de computer expert in me was ff vergeten eerst de camera af te melden alvorens de usb-stekker eruit te rukken. oftewel de mooiste 'foto' is van me camera gecrashed ofzo :S.
 
De foto's volgen hoop ik snel. Maar moet eerst de webspace verder regelen en 200 fotos ofzo eraf zien te gooien want daar staat met een beetje geluk alleen een voor- of achtervleugel op. Best lastig zo'n autootje knippen :)
 
chronologisch is het niet allemaal logisch, denk dat ik mijn slaaptekort maar eerst moet gaan inhalen om alles eens te verwerken. Er is nog veel meer gebeurd maar dat bewaar ik wel voor een volgende keer zodat ik eerst ff kan nadenken hoe en wat we allemaal gaan vertellen ;)
 
Als laatste nog even vermelden dat ik net zie dat Jan linders mijn laatste loon heeft gestort, dus achteraf schrik ik niet zo van mijn saldo :) Thanx
 
Groeten uit Melbourne,
 
Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Welkom op mijn blog!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 66419

Voorgaande reizen:

31 Oktober 1980 - 31 December 2020

Overige bezochte landen

03 November 2015 - 28 November 2015

Argentinië en Chili

29 December 2014 - 13 Januari 2014

Zuid-Afrika, Swaziland en Lesotho

07 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Vietnam en Laos

23 September 2010 - 09 April 2011

Zuid-Amerika

11 November 2008 - 19 November 2008

Egypte

10 September 2007 - 26 September 2007

Noorwegen

09 Januari 2006 - 11 Februari 2006

Ecuador

17 Februari 2004 - 07 November 2004

Australie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: