(16/05) Ik houd van paarden, witte paarden... - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Mark Maite - WaarBenJij.nu (16/05) Ik houd van paarden, witte paarden... - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Mark Maite - WaarBenJij.nu

(16/05) Ik houd van paarden, witte paarden...

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

16 Mei 2004 | Australië, Port Macquarie

Hallo allemaal,

even een kort berichtje, internet is redelijk duur hier. Op het moment zit ik in een mooi stadje aan de grote oceaan. Lekker elke morgen wakker worden in een klein busje van een mede reiziger om bij een schitterende
zonsopkomst te zwemmen (wel erg koud, maar toch :) Nu is het bewolkt, maar als het zonnetje schijnt is het meteen vrij warm.

Na mijn weekje werken bij Mircosoft ben ik richting Tamsworth gegaan om cowboytje te spelen en dat was echt geweldig! Heel veel gedaan, vooral veel paard gereden en veel geleerd over 'natural horsemanship'. Een wat
minder tijdrovendere versie van de 'paardenfluisteraar'. Maar ook dit kost
erg veel tijd. Maar het resultaat is geweldig. Zelfs een beginner als ik
kan mijn paardje redelijk sturen zonder aan de teugels te hoeven rukken ofzo. Goed getraind die beestjes op een hele diervriendelijke manier en mooi om te zien. Ook hebben we wat geworsteld met koetjes en schaapjes en het is best lastig om zo'n beestje te vangen! Maar het levert mooie foto's op :S. Eenmaal gevangen dan is het beestje wat minder gelukkig. Paar
schaapjes gecastreerd, gescheerd en eentje geslacht voor wat versie shoarma. En de koetjes kregen een mooie oorbel en moesten geinjecteerd en gebrandmerkt worden, wat ze net zo leuk vinden als de meeste mensen.

Ook wat lasso en zweepwerk geleerd, misschien dat t nog ooit van pas komt ;)

Na deze 5 dagen (echt veels te kort!!) ben ik met een paar man in een blauw busje naar de oostkust gegaan (Port Macquarie red.). Omdat Renate (de eigenaar van t buske) hier met iemand had afgesproken, en hier waarschijnlijk gaat werken, zullen onze wegen de komende dagen weer scheiden. Ik ben er nog niet uit waar ik heen moet gaan. Terug naar Sydney waar werk vinden vrij makkelijk zal zijn, of verder richitng het noorden (Brisbane ofzo).

Ik denk zelf het laatste, ook Brisbane is een grote stad waar ik wel wat leuks moet kunnen vinden, ben er nog niet geweest en het weer is er wat beter. Niet onbelangrijk!

Groetjes,

Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Welkom op mijn blog!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 66408

Voorgaande reizen:

31 Oktober 1980 - 31 December 2020

Overige bezochte landen

03 November 2015 - 28 November 2015

Argentinië en Chili

29 December 2014 - 13 Januari 2014

Zuid-Afrika, Swaziland en Lesotho

07 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Vietnam en Laos

23 September 2010 - 09 April 2011

Zuid-Amerika

11 November 2008 - 19 November 2008

Egypte

10 September 2007 - 26 September 2007

Noorwegen

09 Januari 2006 - 11 Februari 2006

Ecuador

17 Februari 2004 - 07 November 2004

Australie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: